Alimente care ne fac fericiți

Nu avem nevoie de prea multe lucruri pentru a fi fericiti. Dovada, fericirea se afla in farfuriile noastre. Dupa ce ne-am convins de pericolele reprezentate de gluten, carnea rosie cancerigena sau excesul de zahar a venit vremea sa vorbim despre alimentele care ne fac fericiti. Numeroase sunt studiile stiintifice care au dovedit faptul ca unele alimente, datorita compozitiei lor (fibre, acizi grasi esentiali, acizi aminati, vitamine din grupa B, magneziu, potasiu sau seleniu) ar putea sa ne influenteze buna dispozitie. Cum? Creierul nostru este compus dintr-o multime de neurotransmitatori. Acestia dinurma sunt creati de catre nutrientii pe care ii ingeram. Acesti neurotransmitatori sunt adesea creati la nivel cerebral dar si la nivelul intestinului – care, de altfel, poarta numele de cel de-al doilea creier – care sunt atunci alimentele care il face fericit?

Somonul. Pestii grasi sunt bogati in Omega 3 si in lipide. Omega 3 ne ajuta sa luptam impotriva bolilor cardiovasculare si sa pastram un nivel adecvat de colesterol.  Acest acid gras are in egala masura efecte dovedite asupra fericirii. Depresia ar fi mai putin frecventa in tarile cu mari consumatori de peste precum Austria sau Ungaria.

Cat despre lipide, acestea actioneaza asupra secretiei de melanina (hormonul somnului). O alimentatie bogata in lipide contribuie la lupta impotriva tulburarilor de somn.cei mai bogati pesti in Omega 3 sunt somonul, heringul, macroul sau sardina. De consumat de minim doua ori pe saptamana.

Ciocolata neagra. Veste buna, ciocolata face parte din alimentele care ne fac fericiti. Cacaua prezenta in ciocolata elibereaza dopamina si endorfina, hormonii responsabili de placere. Drept urmare, constituie  un antidepresiv natural. Chiar daca acesti compusi nu exista decat intr-o cantitate infima in ciocolata, placerea euforizanta pe care aceasta din urma ne-o ofera este aprobata in mod unanim. Preferam ciocolata neagra bogata in cacao, cu un indice glicemic scazut si care, drept urmare, nu ingrasa. Maxim doua patratele pe zi ar fi recomandate.

Bannaa. Fructul fericirii prin excelenta, banana nu este de privilegiat in cadrul unui regim de slabit. Cu toate acestea, ramane alimentul numarul 1 al atletilor si sportivilor. Banana are un continut extrem de bogat de vitamina B6 si magneziu. Zaharul pe care il contine stimuleaza productia de serotonina care actioneaza asemeni unui relaxant si imbunatateste starea emotionala. Perfecta pentru persoanele stresate.

Avocado. La fel ca banana, avocado a fost adesea etichetat drept cel mai bogat aliment, deci mai putin recomandat (in jur de 260 de calorii/100g). In ziua de azi, ne bucuram de numeroasele sale atuuri impotriva hipertensiunii, colesterolului si diabetului insa in egala masura si asupra moralului.

Rosiile. Rosiile isi datoreaza frumoasa culoare rosie licopenului pe care il contin. Aceasta substanta antioxidanta ne imbunatateste starea de spirit conform unor studii efectuate in Japonia. Consumul de rosii de doua-trei ori pe saptamana ne ajuta sa diminuam cu pana la 46% riscul de a suferi de depresie spre deosebire de cei care nu consuma deloc acest aliment. Cea mai recomandata este cea de sezon. Restul anului, rosiile uscate raman cea mai buna alternativa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *