De ce este important Zincul pentru organism

Zincul joaca un rol destul de important in interiorul organismului nostru, de la vindecarea ranilor, pana la perceptia noastra de gust si miros.

Acest mineral poate sa afecteze si libidoul, zincul ajutand la producerea de testosteron, un hormon sexual. Dar, trecand peste acestea, zincul este cunoscut pentru avantajele pe care le are asupra sistemului imunitar. El ajuta la echilibrarea organismului, previne inflamatiile si tine racelile departe.

Problema este ca organismul nostru nu poate stoca zincul, de aceea trebuie sa ne asiguram ca il obtinem in fiecare zi. Doza recomandata este de 8 mg pe zi, iar la vegetarieni situatia sta diferit, deoarece ei trebuie sa consume cu 50% mai mult zinc de-a lungul zilei.

Pentru a va asigura ca zilnic consumati suficient zinc, trebuie sa analizati foarte atent alimentele pe care le consumati. Mai jos aveti o lista cu cateva alimente pe care le puteti consuma pentru a acumula in corp o cantitate suficienta de zinc.

  1. Crab
    Crabul este cunoscut pentru bogatia de magneziu, dar carnea de crab mai contine, de asemenea, vitaminele A, B, C, dar si fosfor.
  2. Homar
    Pe langa faptul ca este un deliciu, iar carnea de homar este foarte suculenta, acesta ne ajuta cu doza zilnica de zinc, dar, totodata, o portie de homar ne ajuta cu cantitatea recomandata de Vitamina B12 si necesarul zilnic de calciu.
  3. Cotletul de porc
    Bogat in proteine si scazut in grasimi, cotletul de porc mai contine si colina, un nutrient care poate ajuta memoria pe termen lung. Consumat cu moderatie, cotletul de porc este un aliment bun pentru sanatatea noastra.
  4. Naut
    Pe langa cantitatea de zinc, o portie de naut mai contine si amidon plus alte cateva proteine, fibre si grasimi sanatoase. Acestea impreuna ajuta la scaderea colesterolului si imbunatatesc nivelul de zahar din sange.
  5. Carnea de pui
    Proteinele din carnea de pui ne ajuta sa ne consolidam muschii, dar, de asemenea, puiul reprezinta o sursa bogata de Vitamina B6, un nutrient care este extrem de vital pentru functionarea normala si corecta a creierului.
  6. Ovaz
    Acest preparat poate fi introdus foarte usor la micul dejun, el fiind bogat in fibre si potasiu.

Citeste si: De ce este important Magneziul pentru organism

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *